İçeriğe geç

Apartman Yönetimi Denetçi Aidat Öder Mi

Apartman yönetiminde kimler aidat ödemez?

Kat mülkiyeti sahipleri konseyi, kat mülkiyeti sahipleri arasından atanan yöneticinin olağan idari masraflara katkıda bulunup bulunmayacağına ve ne ölçüde katkıda bulunacağına karar verir. Bu konuda bir karar alınmazsa, yönetici müdür, yöneticilik dönemi boyunca ortaya çıkan olağan idari masrafların yarısını karşılayamayacaktır.

Apartman denetçisi ücret alır mı?

Denetçi ve denetim komitesi üyeleri, bir avukat gibi mülk sahiplerine karşı sorumludur. Ancak bu seçilmiş denetçilere ücret ödeniyor mu? Bununla ilgili yasal bir düzenleme olmasa bile, vekalet genellikle ücretsizdir.

Denetçinin görev ve yetkileri nelerdir?

Denetim programlarını hazırlamak, daha verimli iş akışı sağlamak, uzmanlık alanına göre teknik veri, doküman, materyal ve bilgileri incelemek, denetim sonrası raporları hazırlamak ve raporları gerekli birimlere iletmek.

Apartman yöneticisi nelerden muaf olur?

Apartman yöneticisi apartmanın günlük operasyonlarından, bina bakımından ve idaresinden sorumludur. Apartman yöneticisi nelerden muaftır? İşte bu sorunun cevabı: Apartman yöneticisi aidat toplama, binayı temizleme, güvenlik önlemleri, bakım ve onarım gibi görevlerden muaftır.

Yönetici aidattan muaf mıdır?

Örneğin, yönetim planında yöneticinin diğer kat malikleri gibi bütün ortak giderlere katkıda bulunacağı öngörülmüşse yönetici, ilgili hükme göre katkı payı ödemekle yükümlüdür.

Apartman yöneticisi toplantı yapmadan aidat artırabilir mi?

“Bu sorunlardan ilki, yöneticilerin genel kurul toplantısı yapmadan üyelik aidatlarını artırmasıdır. Yöneticiler bunu yapamaz, bu yasaya aykırıdır. Olağan veya olağanüstü genel kurul toplantısında karar alınması gerekir.”

Denetçiler aidat öder mi?

Denetçi ücret öder mi? Yönetim planında belirtilenlere ve kat maliklerinin yaptığı toplantılar sonucunda alınan kararlara bağlı olarak yöneticiler ve denetçiler ücret ödememe hakkına sahip olabilir.

Apartman yönetiminde denetçinin görevi nedir?

Buna göre denetçi, apartman sahiplerinin apartman binasının mali durumunu ve yönetimini doğru bir şekilde değerlendirmesine yardımcı olan yıllık bir raporu denetim komitesine sunar. Bu rapor, apartmanın gelir ve giderleri, bütçe, vergi beyannameleri ve hesap belgeleri hakkında ayrıntılı bilgiler içerir.

Apartmanda denetçi olmak zorunda mı?

Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre bir denetçinin seçilmesi zorunlu değildir. Denetçi yoksa, kat malikleri kurulu veya temsilci meclisi yasal hükümlere göre denetimi gerçekleştirir.

Yönetici denetçiyi görevden alabilir mi?

Denetçiler, olağan genel kurulda yönetici müdürlerle birlikte seçilir ve görevleri, yönetici müdürler ve denetçiler bir sonraki genel kurulda ibra edildiğinde sona erer. Kat mülkiyeti sahipleri konseyi, haklı sebeplerle yöneticileri ve denetçileri her zaman değiştirebilir.

Apartman denetçisi kaç kişiden oluşur?

Bu konu yönetim planında belirtilmiştir. Denetim çalışması; Evet. Kat mülkiyeti derneğinin üyeleri arasından usulüne uygun olarak seçtiği üç kişilik bir “denetçi” veya “denetim kurulu” tarafından yürütülür.

Bir kişi üst üste en fazla kaç yıl denetçilik yapabilir?

6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 400 üncü maddesinin 2 nci fıkrasına göre, aynı şirkette on yıllık süre içinde toplam yedi yıl süreyle denetçi olarak seçilen denetçi, üç yıl geçmedikçe yeniden denetçi olarak seçilemez.

Apartman yöneticisi gelir ve giderleri tabloya asmak zorunda mı?

Gelir ve gider hesabı yayınlama zorunluluğu: Kat mülkiyeti yöneticisinin gelir ve gider hesabı göstermesi konusunda açık bir yasal zorunluluk yoktur. Ancak, Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 18. maddesine göre, kat maliklerinin kurul tarafından her an bilgi ve inceleme alma hakkı vardır.

Kimse yönetici olmak istemezse ne olur?

Apartman yöneticisi olmak isteyen kimse yoksa, o yöneticinin birinci kat maliklerinden biri olması istenecektir. Ancak, yönetici olmak isteyen kimse yoksa, dışarıdan bir yönetici atanacaktır. Sulh Ceza Hakimliği tarafından binaya atanan yönetici, o atamadan itibaren altı ay geçmediği sürece kat mülkiyeti birliği tarafından değiştirilemez.

Apartman yöneticisi en fazla kaç yıl için seçilir?

Ancak kanun ve yönetim planı çerçevesinde müdür en fazla üç yıl görevde kalabilir ve yeniden seçilebilir.

Hangi durumlarda bina aidatı ödenmez?

Genel bir kural olarak, hizmetler eksik veya yetersizse, sakinler veya mal sahipleri katkı payı ödememe hakkına sahiptir. Bu durumda, sakinler veya mal sahipleri genellikle sorunları bina yönetimine veya yerel yetkililere bildirmeli ve sorunun çözülmesi için adım atılmasını talep etmelidir.

Ödenmeyen aidat borcundan kim sorumlu?

Bu nedenle, kat mülkiyeti kanununun 22. maddesinde, kat maliki hariç olmak üzere, ilgili bağımsız bölümden sürekli yararlanan kişilerden de ödenmemiş aidatların talep edilebileceği hükme bağlanmıştır. Buna göre; bağımsız bölümde kiracı olan kişi, kat maliki tarafından ödenmeyen aidatlardan sorumludur.

Dükkan sahipleri apartman aidatı öder mi?

Konut yönetim planında dükkanların ortak giderlere katkıda bulunmadığına dair bir karar yoksa, dükkan sahipleri ve kiracıları (varsa) ortak giderlere katkıda bulunmak zorundadır. Bildirim almadıklarını iddia ederek ve katkı ödemekten muaf olduklarını beyan ederek ödemeyi reddedemezler.

Kapıcılar aidat öder mi?

Apartman sahipleri kim olursa olsun, başka bir anlaşma olmadığı sürece; kapıcı, bahçıvan, ısınma ve güvenlik gibi masraflardan sorumludurlar. Ayrıca, tüm bu masraflar için tahsil edilecek avansı eşit olarak ödemek zorundadırlar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Masaj Salonları